ח"כ משה גפני: "אני לא שותף לחרם על הוועדות"

    אסתי פלד 3 Comment on ח"כ משה גפני: "אני לא שותף לחרם על הוועדות"

    יו"ר יהדות התורה, משה גפני אומר בריאיון ל'קול חי': "אני התנגדתי לחלוטין לחרם על הוועדות, אבל לא נשבור את הגוש בשביל זה" | גפני תקף את עבאס: "נשברו כל הכללים" | ביחס להעלאת הפליטים שאינם יהודים אמר גפני: "אנחנו בסכנה גדולה למדינה" | עוד אמר גפני: "מקווה שהסיורים של בנט בעולם לא יגרמו נזק למדינה"

    צילום: פלאש90
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אומר בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי הוא אינו שותף לחרם האופוזיציוני על ועדות הכנסת. "אני סבור שעיקר עבודת הכנסת היא בוועדות, זה לא צעד נכון להחרים", אומר גפני.

    יו"ר יהדות התורה תקף בחריפות את הממשלה וצעדיה נגד הדת אך אמר כי הם אינם מצליחים בהרבה מהמהלכים: "הם לא מצליחים בדורסנות הזו, בשבוע שעבר הם נכשלו בהעברת חוק הרבנים הראשיים, הם לא מצליחים עם חוק הגיור. כדי לשמור על כבודו אומר מתן כהנא שהוא יעביר את זה בהחלטת ממשלה אבל אין לזה משמעות".

    ביחס להצבעות של חברי רע"מ בחוקי הנוגעים לנושאי דת יהודיים אומר גפני: "זה באמת מצב בלתי נסבל. בעבר ידענו שמה שבציפור הנפש של הציבור החרדי והדתי – הערבים לא הלכו נגדנו ואותו דבר הפוך, אבל בממשלה הזו נשברו כל הכללים".

    עם זאת, מוסיף גפני "הם היו יכולים להעביר פה דברים מאוד נוראים וקשים מבחינתנו והם לא הצליחו, ולא רק בגלל האופוזיציה, אלא מכיוון שהם רבים גם בתוכם באופן חסר תקדים".

    גפני מתח ביקורת פנים-אופוזיציונית על החרם על עבודת הוועדות, שהחל בעקבות הדורסנות הקואליציונית כלפי מפלגות האופוזיציה וללא יחס לגודלן האמיתי: "אני לא שותף לחרם על הוועדות. על אף שהקואליציה הזאת היא דורסנית, אני בכל זאת סבור שעיקר העבודה של הכנסת זה לא רק במליאה, אלא בוועדות ודווקא שם אפשר לגייס רוב לכל מיני דברים. זה דבר לא נכון להחרים. אנחנו ביהדות התורה שלחנו נציגים לוועדות".

    לדבריו "אני התנגדתי לחלוטין לחרם על הוועדות, אני כל הזמן סבור שאי אפשר להחרים את הוועדות ואצלנו ביהדות התורה סבורים פה אחד שזו טעות מצד האופוזיציה. אמרתי את זה בישיבת ראשי האופוזיציה. אבל לא נשבור את הגוש בשביל זה".

    גפני התייחס גם להעלאת הפליטים, שחלקם אינם יהודים – מאוקראינה: "ישראל היא מדינתו של העם היהודי, יש גם את חוק השבות שהוא אינו שוויוני והוא מפלה לטובה כל יהודי בעולם, כי זה ייעודה של המדינה. אנחנו לא מזמינים לכאן אנשים שאינם יהודים, אנחנו מוכנים לעזור להם אבל לא להביא אותם לכאן".

    הוא הדגיש: "כמובן שצריך לעזור לאוקראינים, ושתיפסק שפיכות הדמים – אבל אני לא מבין את המדיניות של קליטת לא-יהודים. אני מאמין שיש מילונים בעולם שהיו רוצים להגיע לכאן – אם זה התהליך שיהיה – יבואו לכאן כל מיני מסתננים, יתגיירו לפי מה שכהנא מאפשר להם ויקבלו פה אזרחות לפי חוק השבות. אנחנו בסכנה גדולה למדינה".

    גפני תקף את המדיניות הדיפלומטית של ראש הממשלה בנט: "אני מקווה שהסיורים של בנט בעולם לא יגרמו נזק למדינה. תועלת לא תהיה. האחד מהדברים שהקב"ה שונא הוא 'דל גאה'. לא פשוט להיכנס ללוע הארי במצב הזה. אני מתפלל שלא יהיה מזה נזק".

    יו"ר ועדת הכספים לשעבר תקף גם את ההתנהלות הכלכלית של הממשלה: "העבירו תקציב רע שמעלה את יוקר המחיה ופוגע בבעלי עסקים. אנחנו רואים איזה תהליך קורה פה. לא אכפת לשר האוצר ולממשלה הזו מהאזרח הפשוט. מחירי הדיור מזנקים ויוקר המחיה עולה".

    ליום, אמר גפני: "יש שני דברים שמחזיקים את הממשלה הזו – השנאה לנתניהו וזה שהם לא יכולים לצאת לבחירות כי אין להם עתיד. מגיע מצב שבו אין לך שליטה על המצב הזה ואני מאמין שהם יפלו בקרוב".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אין על גפני ליצמן פרוש מקלב אשר אייכלר פינדרוס דרעי מרגי בן צור אזולאי ביטון מלכיאלי ארבל אבוטבול בוסו וטייב

    2. 1

      ומה עם חנין זועבי? .לא יפה ! הדרת נשים….